Hírek


Nemzeti Táncszínház kedvezményes ajánlata - Három nővér
2018. szeptember 29., 22:01

Kedves Szakszervezeti Tagok

Részletek

GYSEV nyugdíjas kirándulás
2018. szeptember 28., 15:05

2018. szeptember 6-án került sor a hagyományos GYSEV nyugdíjas kirándulásra. A különvonat Sopron állomásról 6.55 órakor indult és Körmendre érkezett 8.25 órakor, ahol autóbuszok várták nyugdíjasain...

Részletek

Fűszerpaprika AKCIÓ
2018. szeptember 28., 14:55

GySEV Dolgozók Szabad Szakszervezete - Fűszerpaprika akció

Részletek

Homolya Róbert lett a MÁV új elnök-vezérigazgatója
2018. augusztus 02., 14:45

Homolya Róbertet nevezte ki a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. élére Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert. Dávid Ilona elnök-vezérigazgató közös megegyezé...

Részletek

Homolya Róbert lehet a MÁV új vezére
2018. augusztus 01., 22:32

A választások előtt Homolya volt a közlekedésügy irányítója a kormányban.

Részletek

A béren kívüli juttatásokra vonatkozó szabályok gátat sza...
2018. augusztus 01., 22:30

A LIGA Szakszervezetek 2018. július 24-én közleményt adott ki a béren kívüli juttatások jelentős részének megszüntetéséről. Ebben leírják, ha az Országgyűlés által elfogadott szabályozás hatályba l...

Részletek

A GYSEV Zrt Gépészeti üzletága kocsivizsgáló pozícióba ke...
2018. július 02., 12:58

A munkakörökről bővebben az alábbiakban olvashatnak.

Részletek

Fotópályázat 2018
2018. július 02., 12:44

Kedves Kollégák! Az idei évben is meghirdetjük Fotópályázatunkat. Az alábbi két témában várjuk a pályaműveket 2018. július 18-ig.

Részletek

Nyilvános az EU melósjelentése: brutálisat meneteltek a m...
2018. június 18., 18:35

Ma tette közzé az Európai Bizottság a munkaerőköltség indexének 2018-as első negyedévi adatait, amelyből kiderült, hogy az elmúlt egy évben az EU-s tagállamok mközött Magyarországon nőtt a harmadik...

Részletek

A GySEV dolgozói is részt vettek a Békéscsaba-Arad Szuper...
2018. június 18., 18:16

Ha itt a tavasz, előkerülnek a kerékpárok. Nincs ez másként Társaságunknál sem. Immár 21. alkalommal került megrendezésre a Békéscsaba-Arad Szupermaraton, - ahol Immár nem először - a GYSEV dolgozó...

Részletek

Beszámoló a május végi megbeszélésekről
2018. június 18., 18:09

2018. május 29-én a GyDSZSZ elnöke és a Pályavasúthoz (Forgalom és Infrastruktúra szervezetek) tartozó képviselőink informális megbeszélést folytattak Ikker Tibor Pályavasúti Igazgatóval.

Részletek

Boda János: Kiemelt precizitást vár el tőlünk szállítás s...
2018. május 15., 18:23

Extra költségeket jelenthet a vasúti szállítmányozóknak a munkaerőhiányból fakadó probléma, az ügyfelek elvárása pedig egyre csak nő. Az Opel például kiemelt precizitást vár el, alacsony áron. Boda...

Részletek

Tovább erősödik a Rail Cargo Hungaria vontatási kapacitása
2018. május 13., 16:23

Nemcsak mozdonyokkal, munkavállalókkal is bővül a legnagyobb hazai teherfuvarozó cég.

Részletek

Palkovics, Mosóczi, Bártfai-Mager, Fürjes
2018. május 13., 16:14

Továbbra is Mosóczi László a közlekedés irányítója a kormányban, de új a rangja, a munkahelye, a főnöke: államtitkár, Innovációs és Technológiai Minisztérium, Palkovics László. (A cikk megjelent 20...

Részletek

A Vasutas Nyugdíjpénztár tájékoztatója a 2018. I. negyedé...
2018. május 13., 16:12

A Vasutas Nyugdíjpénztár befektetési tevékenységének szabályait a Befektetési Politikában rögzítette. A Befektetési Politika előírásai szerint a Nyugdíjpénztár a pénztártagok kockázatvállaló képess...

Részletek

Az alvás hatása a rák kialakulására
2018. május 13., 16:08

Az alvás és a rák közötti kapcsolat immár olyan erős, hogy a közelmúltban az Egészségügyi Világszervezet úgy döntött: az éjszakai műszak minden formáját valószínűsíthetően rákkeltőnek minősíti.

Részletek

Új helyszín, új élmények – Nagy siker volt a GySEV majáli...
2018. május 02., 21:39

Május 1-én, a Szombathelytől tíz kilóméterre eső gyöngyösfalui Holdfény Liget adott otthont a minden évben megrendezésre kerülő GySEV majálisnak. A rendezvényre nagy létszámban érkeztek a dolgozók ...

Részletek

Nyolc mozdonyvezető mondott fel pár hét alatt GYSEV-nél
2018. május 02., 20:46

Az elmúlt hetekben nyolc mozdonyvezető is távozott a GYSEV- től. Ausztria és a hazai magán-vasúttársaságok elszívó hatása érezteti hatását. A GYSEV rendszeresen indít gyakornoki programot az utánpó...

Részletek

Szabad álláshelyek
2018. március 19., 21:11

Részletek

AZ ÜZEMI TANÁCS ÉS A MUNKÁLTATÓ MEGEGYEZTEK
2018. március 17., 21:41

Március 14-én (szerdán), az első szombathelyi GySEV-es Üzemi Tanácson megegyezés született a munkáltatóval; a jóléti keretből az alábbi kamatmentes kölcsönök kerültek megemelésre:

Részletek

Tájékoztató a GYSEV csoport Kollektív Szerződését és mell...
2018. február 06., 11:27

A GYDSZSZ tárgyalócsoportjának a Kollektív Szerződés szöveges részeinek módosításához való hozzáállását alapvetően meghatározta, hogy olyan munkáltatói javaslatokat nem fogadtunk el, ami rontotta v...

Részletek

A franciáknak már mindenük tele van Macron törvényterveze...
2017. november 21., 18:44

Már negyedik alkalommal tartanak tiltakozónapot a francia szakszervezetek a munkajogi reform ellen.

Részletek

Támadás a munkavállalók ellen? - Munkaidőt hosszabbítanán...
2017. november 21., 18:42

A német gazdaság versenyképességének érdekében rugalmasabbá kell tenni a munkaidőről szóló szabályokat – sürgeti a német kormány mellett működő független gazdaságpolitikai tanácsadó testület, az úg...

Részletek

Megérkezett a GYSEV első Flirt3-asa
2017. november 21., 18:36

A 435 501-es szerelvényt további kilenc követi majd.

Részletek

Sikeresen megállapodtunk a munkáltatóval
2017. november 10., 19:42

2017. November elsejétől a Építményfenntartás vezetői szerették volna a munkaidőt a reggeli hat órás kezdés helyett hét óraira változtatni. A dolgozók nemtetszésüket fejezték ki, amit szakszervezet...

Részletek

Boda János: Kiemelt precizitást vár el tőlünk szállítás során az Opel

2018. május 15., 18:23

Extra költségeket jelenthet a vasúti szállítmányozóknak a munkaerőhiányból fakadó probléma, az ügyfelek elvárása pedig egyre csak nő. Az Opel például kiemelt precizitást vár el, alacsony áron. Boda Jánossal, a Gysev Cargo Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk a vasúti szállítmányozás mai helyzetéről.

Szerző: Szabó Fanni | 2018.05.11. autopro.hu

– A digitalizáció és az Ipar 4.0 hogyan jelenik meg a vasúti szállítmányozásban?
 

– A mindennapi élet felgyorsulásával, a piaci élesedésével minden vállalat arra törekszik, hogy az ügyfelek – de leginkább a végső fogyasztók – által támasztott logisztikai minőségi követelményeknek minél inkább megfeleljenek. Arról is fontos beszélni, hogy a különböző fuvarozási módok is versenyeznek egymással, a közúton látható, hogy már önvezető kamionokat tesztelnek a forgalomban. A vasúti árufuvarozási piac szereplőinél a digitalizáció nagy hatással van a belső folyamatok optimalizálására, különböző átfogó informatikai rendszerek alkalmazására.

– Milyen autóipari vállalatokkal van kapcsolatban a Gysev Cargo Zrt.?

– Kiemelt ügyfelünk például az Opel Szentgotthárd, motorokat szállítunk, egyedi kocsis forgalommal Szentgotthárd és Németország között.

– Milyen elvárásokat támaszt a Gysev felé az Opel?

– Az Opel kiemelt precizitást vár el tőlünk, a lehető legalacsonyabb áron.

– A Gysev Cargo Zrt.-nél milyen fejlesztés történt a digitalizációt illetően?
 

– A vállalatok egymás közti, illetve a vállalatok és szolgáltatók közti kommunikációt európai szinten úgynevezett Taf/TSI szabványoknak megfelelően kell kialakítani a jövőben, mely az átjárhatóságot, ezáltal a szektor hatékonyságát és versenyképességét növeli, valamint a nemzeti különbözőségeket csökkenti. Egy másik példa a vasúti pályákba épített és forgalmat irányító és szabályozó biztosítóberendezések hatalmas fejlődése, ahol a régi mechanikus berendezések helyett ma már IT alapokon működő, több esetben automatizált rendszerek üzemelnek. A fent bemutatott fejlesztések megjelennek a GYSEV Csoport vállalatainál is, a GYSEV Cargo számára kiemelten fontos egy, a teljes árufuvarozási folyamatot lefedő és támogató, komplex IT rendszer bevezetése.

–  Hogyan változott a vasúti áruszállítás a GYSEV Cargo Zrt.-nél az elmúlt évekhez képest?
–  
Sajnos a Rail Cargo Csoporttal évtizedekig folytatott gyümölcsöző együttműködésünk gyengülni látszik, az utóbbi 10 év alatt a csoporttal közösen bonyolított hagyományos nagyvasúti forgalmaink háromnegyede már nem Sopron felé fut, vagy egyáltalán nem is fut.  Ezt ellensúlyozandó – különösen az utóbbi években – erőteljes akvizíciós tevékenységünk eredményeképpen a saját forgalmainkat az utóbbi években, 2012-től több mint 250 százalékkal sikerült emelnünk. 

–  Hogyan módosultak az ügyfelek igényei az évek alatt? 

– Az elvárások folyamatosan növekednek, a menetrendszerűség, kiszámíthatóság, valamint az ügyfelek valós idejű információval való ellátása területén is. Mindezt természetesen az előző évi díjakhoz képest majdnem azonos díjszinten képzelik el a partnerek, lévén nem csak a vasutakkal, hanem jóval inkább a közúttal versenyzünk. Úgy látjuk, hogy a megbízhatóságot, a kiszámíthatóságot értékelik partnereink.

– Nagyságrendileg hány céggel áll kapcsolatban a GYSEV Cargo Zrt.? Melyek a főbb piacok?
 

– Partnerlistánkon több mint négyszáz cég szerepel, igaz ezek közül csak mintegy százzal vannak forgalmaink, és ebből a százból is csak mintegy 40-50 cég adja a rendszeres forgalmaink gerincét. Vasúti áruszállítás területén a GYC legnagyobb volumeneit a magyar és osztrák tranzitforgalmak, illetve export-import forgalmak teszik ki, jellemzően a Duna-tengely mentén Passautól Lökösházáig bezárólag vagyunk részesek a fuvarozási láncban. A teljes relációt tekintve ezek a forgalmak Németországtól-Törökországig kiterjedően futnak. Szintén jelentős forgalmat bonyolítunk a Rajka-Hodos/Gyékényes relációban is, valamint, ha már észak-dél, akkor fontos megemlíteni a trieszti és pireuszi kikötői intermodális összeköttetéseinket. 

–  Milyen logisztikai fejlesztéseket tervez a vállalat a közeljövőben? 
 

–  A GYSEV Cargo Zrt. Sopron területén Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központtal rendelkezik, amely segítségével az ügyfeleknek komplex szolgáltatást tudunk nyújtani. A központ területén található konténerterminál hat daruzható vágánnyal, két bakdaruval és mobil rakodógéppel. A terminál fejlesztése kiemelt célunk: el szeretnénk érni, hogy 4 daruzható vágány, valamint a darupálya meghosszabbításával 700 méterre növeljük a kezelhető vonathosszt, felgyorsítva ezzel a terminál átbocsátóképességét. A hatékonyságnöveléshez szükség van egy új bakdaru beszerzéséhez a megnövelt hosszú darupályára, új vágánykapcsolatok kiépítésére, ezek villamosítására, valamint az informatikai rendszer bővítésére. A fejlesztés után jelenlegi konténerkezelési kapacitásunkat megháromszoroznánk. 

 




Vissza az előző oldalra!
GySEV Dolgozók Szabad Szakszervezete - Magyar