Hírek


A GYSEV Zrt Gépészeti üzletága kocsivizsgáló pozícióba ke...
2018. július 02., 12:58

A munkakörökről bővebben az alábbiakban olvashatnak.

Részletek

Fotópályázat 2018
2018. július 02., 12:44

Kedves Kollégák! Az idei évben is meghirdetjük Fotópályázatunkat. Az alábbi két témában várjuk a pályaműveket 2018. július 18-ig.

Részletek

Nyilvános az EU melósjelentése: brutálisat meneteltek a m...
2018. június 18., 18:35

Ma tette közzé az Európai Bizottság a munkaerőköltség indexének 2018-as első negyedévi adatait, amelyből kiderült, hogy az elmúlt egy évben az EU-s tagállamok mközött Magyarországon nőtt a harmadik...

Részletek

A GySEV dolgozói is részt vettek a Békéscsaba-Arad Szuper...
2018. június 18., 18:16

Ha itt a tavasz, előkerülnek a kerékpárok. Nincs ez másként Társaságunknál sem. Immár 21. alkalommal került megrendezésre a Békéscsaba-Arad Szupermaraton, - ahol Immár nem először - a GYSEV dolgozó...

Részletek

Beszámoló a május végi megbeszélésekről
2018. június 18., 18:09

2018. május 29-én a GyDSZSZ elnöke és a Pályavasúthoz (Forgalom és Infrastruktúra szervezetek) tartozó képviselőink informális megbeszélést folytattak Ikker Tibor Pályavasúti Igazgatóval.

Részletek

Boda János: Kiemelt precizitást vár el tőlünk szállítás s...
2018. május 15., 18:23

Extra költségeket jelenthet a vasúti szállítmányozóknak a munkaerőhiányból fakadó probléma, az ügyfelek elvárása pedig egyre csak nő. Az Opel például kiemelt precizitást vár el, alacsony áron. Boda...

Részletek

Tovább erősödik a Rail Cargo Hungaria vontatási kapacitása
2018. május 13., 16:23

Nemcsak mozdonyokkal, munkavállalókkal is bővül a legnagyobb hazai teherfuvarozó cég.

Részletek

Palkovics, Mosóczi, Bártfai-Mager, Fürjes
2018. május 13., 16:14

Továbbra is Mosóczi László a közlekedés irányítója a kormányban, de új a rangja, a munkahelye, a főnöke: államtitkár, Innovációs és Technológiai Minisztérium, Palkovics László. (A cikk megjelent 20...

Részletek

A Vasutas Nyugdíjpénztár tájékoztatója a 2018. I. negyedé...
2018. május 13., 16:12

A Vasutas Nyugdíjpénztár befektetési tevékenységének szabályait a Befektetési Politikában rögzítette. A Befektetési Politika előírásai szerint a Nyugdíjpénztár a pénztártagok kockázatvállaló képess...

Részletek

Az alvás hatása a rák kialakulására
2018. május 13., 16:08

Az alvás és a rák közötti kapcsolat immár olyan erős, hogy a közelmúltban az Egészségügyi Világszervezet úgy döntött: az éjszakai műszak minden formáját valószínűsíthetően rákkeltőnek minősíti.

Részletek

Új helyszín, új élmények – Nagy siker volt a GySEV majáli...
2018. május 02., 21:39

Május 1-én, a Szombathelytől tíz kilóméterre eső gyöngyösfalui Holdfény Liget adott otthont a minden évben megrendezésre kerülő GySEV majálisnak. A rendezvényre nagy létszámban érkeztek a dolgozók ...

Részletek

Nyolc mozdonyvezető mondott fel pár hét alatt GYSEV-nél
2018. május 02., 20:46

Az elmúlt hetekben nyolc mozdonyvezető is távozott a GYSEV- től. Ausztria és a hazai magán-vasúttársaságok elszívó hatása érezteti hatását. A GYSEV rendszeresen indít gyakornoki programot az utánpó...

Részletek

Szabad álláshelyek
2018. március 19., 21:11

Részletek

AZ ÜZEMI TANÁCS ÉS A MUNKÁLTATÓ MEGEGYEZTEK
2018. március 17., 21:41

Március 14-én (szerdán), az első szombathelyi GySEV-es Üzemi Tanácson megegyezés született a munkáltatóval; a jóléti keretből az alábbi kamatmentes kölcsönök kerültek megemelésre:

Részletek

Tájékoztató a GYSEV csoport Kollektív Szerződését és mell...
2018. február 06., 11:27

A GYDSZSZ tárgyalócsoportjának a Kollektív Szerződés szöveges részeinek módosításához való hozzáállását alapvetően meghatározta, hogy olyan munkáltatói javaslatokat nem fogadtunk el, ami rontotta v...

Részletek

A franciáknak már mindenük tele van Macron törvényterveze...
2017. november 21., 18:44

Már negyedik alkalommal tartanak tiltakozónapot a francia szakszervezetek a munkajogi reform ellen.

Részletek

Támadás a munkavállalók ellen? - Munkaidőt hosszabbítanán...
2017. november 21., 18:42

A német gazdaság versenyképességének érdekében rugalmasabbá kell tenni a munkaidőről szóló szabályokat – sürgeti a német kormány mellett működő független gazdaságpolitikai tanácsadó testület, az úg...

Részletek

Megérkezett a GYSEV első Flirt3-asa
2017. november 21., 18:36

A 435 501-es szerelvényt további kilenc követi majd.

Részletek

Sikeresen megállapodtunk a munkáltatóval
2017. november 10., 19:42

2017. November elsejétől a Építményfenntartás vezetői szerették volna a munkaidőt a reggeli hat órás kezdés helyett hét óraira változtatni. A dolgozók nemtetszésüket fejezték ki, amit szakszervezet...

Részletek

A veszélyeztetett munkavállalók foglalkoztatói viseljék a...
2017. november 10., 19:05

2017. november 9-én ülést tartott a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma. Az ülésen a közérdekű nyugdíjas szövetkezetek kérdése, a 18 hónapos kereseti korlát eltörlése, a kiküldet...

Részletek

Baross Gábor-díjat kapott Németh Tibor
2017. november 08., 17:27

Október 23-i Nemzeti ünnepünk alkalmából dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Baross Gábor-díjjal tüntette ki a Németh Tibort, a GYSEV Zrt. Pályavasúti üzletágának művezetőjét, szakszer...

Részletek

Másfél százalékos béremelést mindenkinek - ülést tartott ...
2017. október 28., 20:15

2017. október 12-én tartott ülést a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma.

Részletek

TÁJÉKOZTATÓ A NEMZETI GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI TANÁCS 201...
2017. október 28., 20:08

Első napirendi pontként Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes a nemzetpolitika aktuális kérdéseiről tájékoztatta a résztvevőket. A tájékoztatójában azokat a kormányzati intézkedéseket foglalta ö...

Részletek

Palkovics, Mosóczi, Bártfai-Mager, Fürjes

2018. május 13., 16:14

Továbbra is Mosóczi László a közlekedés irányítója a kormányban, de új a rangja, a munkahelye, a főnöke: államtitkár, Innovációs és Technológiai Minisztérium, Palkovics László. (A cikk megjelent 2018.5.11 10:10-kor az iho.hu-n, Szerző: Tevan Imre)

A negyedik Orbán-kormány megalakulása a közlekedés irányításában is változást hoz. Megszűnt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), ahonnan eddig irányították a közlekedési ágazatot. Megalakul viszont az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), az új felállásban szakmailag ide tartozik a közlekedés.

Fontos, hogy az európai uniós támogatások ugyancsak az elég sok területet megkapó új tárcához tartoznak majd, hiszen a közlekedési beruházások legfőbb forrása ez.

A minisztérium vezetőjének, Palkovics Lászlónak biztos, hogy több köze van a területhez, mint az NFM korábbi első emberének, hiszen az 1965-ben Zalaegerszegen született szakember a Műegyetem Közlekedésmérnöki karán végzett 1989-ben autógépész szakon.

Palkovics a Knorrnál már kormányzati emberként (a szerző fotója)

Palkovics a Knorrnál már kormányzati emberként (a szerző fotója)

A nagy munkabírásúnak tartott Palkovics karrierjében már a kezdetektől egyaránt jelen van – ha nem is mindig egyforma súllyal – a tudományos, az oktatási, az üzleti és a közéleti szerepvállalás. A BME-n a kari KISZ-bizottság titkára lett, diplomázás után bent maradt az egyetemen, a szamárlétrán gyorsan emelkedve már 2000-ben egyetemi tanár lett, de a Gépjárművek tanszék vezetését már 1994-ben megkapta.

Ennek természetesen feltétele volt az ugyanilyen gyors tudományos előmenetel is, kisdoktor, kanditátus, nagydoktor, levelező tagozatú majd rendes akadémikus lett, utóbbi 2013-ban.

Az új miniszter életrajzán nem könnyű kiigazodni, mert egyetemi karrierjével párhuzamosan próbálta ki magát az üzleti életben is. Ha a külföldi és belföldi vendégkutatói periódusokat és a szakmai-társadalmi szervezetek vezetését nem is vesszük most számításba, az üzleti világot feltétlenül: a magyar járműipari beszállítók egyik legfontosabbjánál, a Knorr-Bremsénél 1995 óta töltött be igazgatói posztokat a magyar, a német és az európai szervezeti egységekben.

A kecskeméti Mercedes-gyár érkezésével a felsőoktatás és az ipar közötti együttműködésen dolgozott a Kecskeméti Főiskola stratégiai rektorhelyetteseként, nevéhez fűződik a támogatói szerint az ipar szakembergondjait megoldó, bírálói szemében viszont a diplomát leértékelő duális képzés meghonosítása.

Politikai karrierje 2014-ben indult újra: az Emberi Erőforrások Minisztériumának felsőoktatási, majd 2016-tól oktatási államtitkára. De az év végén hátralép, kormánybiztosi címét nem a dolog fontossága miatt idézzük (a vezető nélküli, valamint az elektromos hajtású járművek fejlesztésében és gyártásában való magyar részvétel koordinálásáért, továbbá az ELI Science Park projekt oktatási, kutatási és gazdaságfejlesztési koncepciójának kialakításáért felelős), hiszen sokan már akkor azt mondták, hamarosan miniszterként láthatjuk viszont.

Az iho.hu információi szerint az új ITM-ben Mosóczi László felelős a közlekedésért. Ez nem nagy változás, hiszen 2016-tól ugyanez volt a feladata az NFM-ben. Mégis változás, hogy ott helyettes államtitkár volt, most viszont államtitkár lesz.

Az 1959-es születésű Mosóczi ősvasutasnak mondható, miután végzett a BME Közlekedésmérnöki Karán rendszerszervezőként, hamar a MÁV-központba került. Kétezernégytől felsővezető, pályavasúti főnök, vezérigazgató-helyettes, MÁV-Start elnök-vezérigazgató is volt. A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető elnöke 2013-ban lett, 2014-től a Nemzeti Infrastruktúra-kezelő igazgatója. Időközben üzleti diplomát és egyetemi doktorit is szerzett.

Fürjes felségterülete Váctól Délegyházáig, Zsámbéktól Gyömrőig terjed (a térport térképe)Fürjes felségterülete Váctól Délegyházáig, Zsámbéktól Gyömrőig terjed (a térport térképe)

A szakmai irányítókon túl fontos szerepe lehet még a közlekedésben az új kormányból Bártfai-Mager Andreának, aki a hírek szerint a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter lesz. Így ő nevezi majd ki az ágazat állami tulajdonú cégeinek vezetőit.

Fontos szerepe lehet a közlekedésben Fürjes Balázsnak is. A Miniszterelnökségen vezetésével jön létre egy új szervezeti egység, amely Budapest és az agglomeráció ügyeiért felel majd. Így természetesen az itteni közlekedésért is. A jogász végzettségű Fürjes 2011-ben lett a kiemelt budapesti beruházások kormánybiztosa, előtte a magánszektorban dolgozott.

A Fürjes-iroda tovább csökkenti majd a fővárosban az önkormányzatiságot, még jobban erősítve a kormány itteni hatalmát, mondják a lépés bírálói. A közlekedés szempontjából mindenesetre nem volt aranykor Tarlós István eddigi főpolgármesteri korszakának utolsó szakasza. A BKK gyengítése, a 3-as metró felújítása körüli botrányok és az érdektelenség juthat az eszünkbe, utóbbira fontos példa a HÉV-ek elpasszolása a MÁV-hoz.

És ezzel el is érkeztünk arra a pontra, amiben Fürjes Balázs érkezése feltétlenül javulást hozhat. Végre lesz egy szervezet, ahol az agglomerációt és Budapestet együtt, nem pedig mereven szétválasztva vagy éppen egymás ellen kijátszva kezelik.

Borítókép: Továbbra is Mosóczi a közlekedés szakmai irányítója (fotó: Vörös Attila)

 

 




Vissza az előző oldalra!
GySEV Dolgozók Szabad Szakszervezete - Magyar